La vista cansada.
La vista cansada o presbícia és la pèrdua de visió propera degut a una disminució d’elasticitat del cristal·lí. Aquest fet es produeix de forma natural dins del procés degeneratiu del l’ull. És a dir, no es pot evitar i tard o d’hora en afecta a tots i totes.
La vista cansada afecta al 90% de la població major de 45 anys.
Degut a que es tracta d’un procés natural, que forma part de l’evolució habitual del nostre sistema ocular, no es pot prevenir.
Com podem saber si ja tenim presbícia?
• Ens costa enfocar objectes propers, que estan a menys d’un metre.
• Tenim la necessitat d’allunyar-nos les coses per a veure-hi bé.
• Tenim visió borrosa i ens ballen les lletres.
• Ens fa mal el cap i notem cansament ocular al cap del dia.
Si tens aquests símptomes cal que demanis cita per una revisió completa. No només per a poder corregir la mancança visual provocada per la vista cansada sinó per què a partir del 40 anys cal anar amb compte, ja que és quan comencen a gestar-se altres malalties oculars com les cataractes, la DMAE o el glaucoma, pròpies de l’edat adulta.